'Vakansiebrief' - dekonstruksie van 'n dekonstruksie-/dekonstruktiewe lesing
Abstract
The article comments on an article by Hein Viljoen, '"Vakansiebrief' -'n dekonstruksie·/ dekonstruktiewe lasing' (JLS 1 (4)). It argues that Viljoen, having postulated that it is in the nature of deconstructive reading that a poem can have no definitive meaning, undermines his own approach by adopting a fixed meaning for 'Vakansiebrief'. Using two possible seme-analyses, the article offers an interpretation of the poem that differs radically from that which forms the basis of Viljoen's 'Deconstructive' reading. It continues to examine Viljoen's assumption that identifying 'Derridean' themes in a poem is to be equated with a deconstructive reading. Such an approach, it is suggested, is more typical of Structuralism. In conclusion the question is raised whether a method that can lead to such far-fetched interpretation has any real value for literary analysis.
Opsomming
Die artikel lewer kommentaar op 'n bydrae deur Hein Viljoen, getitel '"Vakansiebrief" -'n dekonstruksie•/dekonstruktiewe lasing' (TLW 1(4)). Daar word aangevoer dat Viljoen sy uitgangspunt ondermyn deur uit te gaan van sy eie stuitende interpretasie van die gedig. Volgens Viljoen le dit juis in die aard van die dekonstruktiewe lesing van 'n gedig dat tot geen sluitende interpretasie gekom kan word nie. Daar word d.m.v. twee moontlike seemanallses tot 'n interpretasie van die gedig gekom wat lynreg verskil van die interpre• tasie wat die basis vorm van Viljoen se dekonstruktiewe lasing. Viljoen se opvatting dat die uitwys van 'Derridiaanse' temas in 'n gedig neerkom op 'n dekonstr'uktiewe lesing daarvan, word in twyfel getrek. Daar word aangevoer dat so 'n ontleding eerder by die metodes van die Strukturalisme aansluit. Die vraag word ten slotte gevra of die dekonstruksie, wat tot dergelike interpretatiewe eksesse kan aanleiding gee, enige waarde vir die letterkundige analise het.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 1986 JLS/TLW
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.