Wolf Schmid se kommunikasiemodel as basis vir die dualiteitsbegrip: abstrakte auteur as wesens- en digterspersoonlikheid.

Authors

Abstract

In this article Wolf Schmid's model of communication as propounded in Der Textaufbau in den Erzahlungen Dostoevskijs is used as a basis for a new thesis as regards the concept abstract author. Schmid's model comprises three elements: the author, the work of art as sign and the reader. This article holds that the duality implied in Schmid's term "psycho­physischen Dichterpersonlichkeit" should also be made applicable to the concept of the abstract author, regarded by Schmid as the hypostasised image of the author in his text. In this way a very useful distinction can be made between the abstract author as self as he reveals himself in a factual text (autobiography) and the abstract author as "poet" who, operating from the realm of the imagination, produces a fictive text(novel). In its published form, however, the "story text" in the book is preceded by the "writer's text", which is ascribed to the abstract author as self, who "focalizes" or "interprets" what is to follow (e.g. by means of subtitle, motto or titles of chapters). Thus the "writer's text" provides the link between "person" (self) and "poet".

 

Opsomming
In hierdie artikel word Schmid se kommunikasiemodel soos aangebied in Der Textaufbau in den Erzahlungen Dostoevskijs as basis gebruik vir 'n nuwe tese aangaande die begrip abstrakte outeur. Schmid se model maak voorsiening vir die outeur, die kunswerk as taalteken en die leser. Daar word uitgegaan van die standpunt dat die dualiteit onderlig­gend aan Schmid se opvatting van die konkrete outeur as 'n "psycho-physischen Dichter­personlichkeit" ook van toepassing gemaak behoort te word op die begrip abstrakte outeur, deur horn beskou as die gehipostaseerde spieelbeeld van die konkrete outeur in sy werk. So sal daar dan onderskei kan word tussen die abstrakte outeur as wesenspersoon­likheid soos hy werksaam is in/abstraheerbaar is uit, 'n feitelike teks soos bv. 'n outobio­grafie, en die abstrakte outeur as "digter"-persoonlikheid wat 'n verbeeldingsteks (roman) daarstel. In sy gepubliseerde vorm bestaan die roman of boek-as-teks uit sowel die verhaalteks (produk van die "digter") as die skrywersteks wat toeligtend - bv. by wyse van motto, sub- of hoofstuktitels - daarby verskyn en wat op rekening van die self (wesensper­soonlikheid) geplaas moet word. Op die wyse word die abstrakte outeur as dubbele entiteit in die skrywersteks verteenwoordig en dien lg. as skakel tussen daargestelde wereld en empiriese wereld.

Downloads

Published

1987-03-01

How to Cite

Harley, Lulu. 1987. “Wolf Schmid Se Kommunikasiemodel As Basis Vir Die Dualiteitsbegrip: Abstrakte Auteur As Wesens- En Digterspersoonlikheid”. Journal of Literary Studies 3 (1):11 pages. https://unisapressjournals.co.za/index.php/jls/article/view/16657.

Issue

Section

Articles